به گزارش روش سئو به دنبال افشای یك رسوایی اخلاقی در یوتیوب، این شبكه اجتماعی مجبور به حذف بیشتر از ۴۰۰ كانال و پاك كردن ده ها میلیون اظهار نظر و كامنت شد.
به گزارش روش سئو به نقل از ورج، تبلیغ برای سوءاستفاده از كودكان از راه انتشار برخی محتوای چندرسانه ای، اظهارنظر(كامنت) و غیره در یوتیوب با واكنش تند خیلی از كاربران، اولیا و نهادها و شركت های تبلیغاتی روبرو شده و حتی بعضی از شركت های تجاری در اعتراض به این رویداد از انتشار آگهی های خود در یوتیوب خودداری كرده اند كه این امر می تواند زیان مالی هنگفتی را برای این شبكه اجتماعی به ارمغان آورد.
اولین بار فردی به نام فیلیپ دی فرانكو با انتشار ویدئویی در یوتیوب در مورد گسترش پدیده سوءاستفاده از كودكان از راه امكانات یوتیوب اخطار داد.
بر اساس بررسی های وی با اینكه چنین ویدئوهایی در ظاهر در یوتیوب منتشر نمی شوند، اما با جستجوی برخی كلیدواژه های خاص، افراد ویدئوهایی را می یابند كه ظاهرا با موضوعات دیگری تولید شده اند، اما در اصل به منظور تبلیغات برای سواستفاده از كودكان در وب قرار گرفته اند. معمولا در بخش نظرات یا كامنت های این ویدئوها هم تبلیغات سایت هایی كه با همین هدف طراحی شده اند در دسترس قرار می گیرد.
یوتیوب در واكنش به انتشار خبر این مورد از بررسی آن با همكاری پلیس اطلاع داد و اضافه كرد: در این زمینه به صورت كامل از قوانین فدرال آمریكا تبعیت می كند. همچون شركت هایی كه در اعتراض به این رسوایی نشر آگهی های بازرگانی در یوتیوب را متوقف كرده اند می توان به نستله، اپیك گیمز و دیزنی اشاره نمود.