به گزارش روش سئو گزارشی جدید نشان داده است یوتیوب در نظر داشته تمام ویدئوهای مربوط به كودكان را بررسی كند. اما در نهایت این طرح اجرا نشده است.
به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، یوتیوب امسال میلادی به علت نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی كودكان در فضای آنلاین جریمه ای ۱۷۰ میلیون دلاری به كمیسیون فدرال تجارت آمریكا پرداخت كرد. اما به نظر می آید این شركت علاوه بر جریمه سنگین با چالش های دیگری هم دست و پنجه نرم كند. در حقیقت یوتیوب سال گذشته(۲۰۱۸)تصمیم گرفته بود بازبینهای انسانی تمام ویدئوهای كودكان را بررسی كند. این شركت تیمی۴۰ نفره با نام Crosswalk را استخدام كرد. یكی از پیشنهادات آن بود كه تمام ویدئوهای هدف گرفته شده برای كودكان زیر ۸سال بررسی شود تا هیچ محتوای نامناسبی منتشر نشود. اما در نهایت مدیر ارشد اجرایی یوتیوب این طرح را اجرا نكرد. چونكه اجرای چنین طرحی سبب می شد یوتیوب به یك سایت خبری شبیه شود و در نتیجه مسئولیت های منتشر كنندگان محتوا درباره قانون كپی رایت، تهدیدها، نفرت پراكنی و غیره بیشتر می شد. این شركت در نهایت تعهد كرد در قبال محتوای مخصوص كودكان مسئولیت بیشتری قبول كند و در همین راستا بخش كامنت(اظهار نظر) میلیون ها ویدئو غیرفعال شد. همینطور این شركت توانست تعداد بازدیدهای ویدیوهای ناقض قوانین را تا ۸۰ درصد كم كند. با این وجود شركت هنوز نتوانسته گامهای قابل توجهی در جهت كنترل محتوای مخصوص كودكان انجام دهد.