روش سئو: به دنبال اعتراض كاربران به تخلف اپراتورها در عدم تطبیق سرعت فروخته شده و حجم خریداری شده اینترنت مشتركان، تیم ویژه بررسی شكایت در رگولاتوری تشكیل شد.
به گزارش روش سئو به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: شکایت های اخیر مردمی از تخلف اپراتورهای ارتباطی در سامانه ۱۹۵ در اسرع وقت پیگیری می شود.
وی افزود: شکایت های اخیر مربوط به تخلف اپراتورها درباره ارائه نشدن کامل خدمات خریداری شده که در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ درج شده اند با دقت بررسی و در کمترین زمان پاسخ داده می شود.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حفظ حقوق مشترکان بعنوان مهمترین اولویت رگولاتوری اضافه کرد: باتوجه به شکایت های دریافتی، یک تیم ویژه جهت بررسی موضوع در رگولاتوری تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: از مشترکین درخواست می نماییم در صورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همین طور رعایت نکردن تعرفه های ترجیحی برای سایت های داخلی و پیام رسانهای بومی از طرف اپراتورها، موضوع را بطور سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس https: //۱۹۵.cra.ir ثبت کنند.
قره داغی اضافه کرد: همین طور مشترکان علاوه بر مراجعه به این سامانه می توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.
به گزارش روش سئو به نقل از مهر، در چند روز اخیر کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی نسبت به پایان زودهنگام بسته های اینترنت و عدم تفکیک حجم بین الملل از حجم داخلی به وزیر ارتباطات اعتراض کردند.
در این رابطه محمدجواد آذری جهرمی اظهار داشت: شکایت هایی در این خصوص دریافت کردم. دادستان کل کشور هم در ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع مشابهی را طرح کرده بودند. تیمی را مامور ارزیابی میدانی کردم. اگر تخلفی رخ داده باشد، حتما برخورد خواهیم کرد.
در همین زمینه روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت نیز اظهار داشت: موضوع کم فروشی یکی از اپراتورها در عرضه بسته های اینترنتی به دستور وزیر ارتباطات در حال پیگیری است؛ اگر این مساله اثبات شود حقوق مردم استیفا و مبالغی که هزینه کرده اند به آنان بازپرداخت می شود.
منبع: روش سئو