روش سئو: سازمان حفاظت از اطلاعات اروپا خواهان ممنوعیت تبلیغات هدفمند مبتنی بر ردیابی کاربران شده است. درهمین راستا جریمه هایی برای نقض ممنوعیت نیز در نظر گرفته شده است.
به گزارش روش سئو به نقل از فوربس، سازمان ناظر بر حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده تبلیغات هدفمند و بر طبق ردیابی فعالیت دیجیتال کاربران ممنوع شود. این پیشنهاد قسمتی از اصلاحات قوانین خدمات دیجیتال است که با هدف افزایش مسئولیت پذیری شرکت های فناوری انجام می شود.«واجکیک ویویروسکی»، مقام ناظر بر حفاظت از اطلاعات اروپا (EDPS) پیشنهاد مذکور را مطرح کرده است. البته بنظر می رسد این امر بسیار گسترده تر از پیشنهادی است که کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه دسامبر ارائه نمود. در پیشنهاد کمیسیون اروپا بسادگی به افزایش شفافیت درباره تبلیغات سیاسی و همین طور محدودیت هایی بر هدف گیری های خرد و همین طور پروفایل بندی روانشناختی اشاره شده بود. اما EDPSمعتقد است قانونگذاران اروپایی باید تبلیغات هدفمند و مبتنی بر روش های ردیابی فراگیر و دسته بندی اطلاعات برای روش های مختلف تبلیغاتی فراوری می شود را ممنوع کنند. این سازمان ناظر همین طور خواهان تدابیری برای اطمینان از آنست که شرکتها هنگام حذف محتوای غیرقانونی یا مخرب از پلت فرم های خود تا حد ممکن از پردازش اطلاعات شخصی کاربران اجتناب کنند. همین طور اضافه می کند ایجاد پروفایل با هدف بازنگری محتوا باید ممنوع شود مگر آنکه تهیه کننده سرویس بتواند نشان دهد چنین اقدامی کاملاً لازم است.EDPS پیشنهاد می دهد تمام کشورهای اتحادیه اروپا یک هماهنگ کننده خدمات دیجیتال تعیین کنند که وظیفه نظارت بر پلت فرم ها را برعهده گیرد و همخوانی آنان با قوانین را ارزیابی کند. هیأت خدمات دیجیتال اروپا بر اجرای قوانین نظارت می کند. این هیأت یک گروه از مشاوران مستقل است که کمیسیون اروپا ریاست آنرا برعهده دارد. بنظر می رسد مجازات نقض قوانین شامل جریمه های حداکثر ۶ درصدی از عایدی شرکت خواهد بود. در همین حال، تخلفات مداوم می تواند به جریمه هایی حداکثر تا ۵ درصد عایدی شرکت منجر شود.
منبع: روش سئو