رگولاتورهای انگلیس و اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره سواستفاده فیسبوک از اطلاعات مربوط به تبلیغات طبقه بندی شده برای دستیابی به مزیت در بازار آغاز نموده اند.
به گزارش روش سئو به نقل از ورج، رگولاتورهای اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقاتی آنتی تراستی (ضدانحصار) درباره سرویس Marketplaces فیسبوک آغاز نموده اند. آنها نگران هستند که این سرویس رقابت برای تبلیغات دسته بندی شده را مختل می کند. اتحادیه اروپا و انگلیس می خواهند بدانند آیا فیسبوک بطور ناعادلانه از اطلاعات مربوط به آگهی ها برای رقابت در بازار تبلیغات دسته بندی شده، بهره برده است یا خیر. همین طور آنها در این تحقیقات با یکدیگر همکاری می کنند. بگفته مارگارت وستاگر کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا، هم اکنون فیسبوک ذخایر بزرگی از اطلاعات درباره کارهای کاربران در شبکه اجتماعی و فراتر را جمع آوری می کند. بدین سان می تواند گروه های خاصی از مشتریان را هدف بگیرد. در قسمتی از بیانیه او آمده است: ما جزئیاتی را بررسی می نماییم تا مشخص شود آیا این اطلاعات به فیسبوک یک مزیت رقابتی ناعادلانه در بخش تبلیغات دسته بندی شده آنلاین می دهد یا خیر. افراد می توانند در بخش مذکور کالا و خدمات بفروشند و فیسبوک نیز می تواند با شرکت هایی رقابت کند که اطلاعاتشان را جمع آوری می کند. بگفته کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات اولیه نگرانی هایی را به وجود آورد که فیسبوک از اطلاعات مربوط به خدمات تبلیغات دسته بندی شده رقبایش استفاده می نماید تا با آنها رقابت کند. کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) تحقیقاتی رسمی و دقیق برای ارزیابی این نگرانی ها انجام می دهند.