توئیتر روز گذشته از ارائه دسترسی رایگان به داده های این شبکه اجتماعی برای مساعدت با برنامه نویسان و توسعه دهندگان برای طراحی ابزار و محصولات تازه آگاهی داد.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، توئیتر امیدوار است این روند تازه به تولید محصولات تازه ای منجر شود که مکالمات آنلاین امن تر را ممکن کرده و مدیریت محتوا را در فضای مجازی تسهیل کند.
این اقدام قسمتی از کوشش های بیش از پیش توئیتر در یک سال اخیر برای تمرکززدایی از این شرکت است. توئیتر می خواهد از این طریق به کاربران کنترل بیشتری بر روی محتوای قابل مشاهده شان در فید توئیتر بدهد یا راه های تازه ای برای به اشتراک گذاری محتوا در سایت خود در دسترس قرار دهد.
تلاش برای افزایش دسترسی توسعه دهندگان توئیتر در حالی صورت می گیرد که توئیتر، فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی با انتقادهای جهانی در مورد این که چگونه الگوریتم های آنها تنها برخی محتوای خاص را نشان می دهند و نقشی مخرب در جهت افزایش انتشار اطلاعات نادرست یا سخنان نفرت انگیز دارند، مواجهند.
از روز دوشنبه، توسعه دهندگان می توانند بوسیله رابط برنامه نویسی کاربردی توئیتر (API) و بدون صرف هیچ هزینه ای به داده های حداکثر ۲ میلیون توییت در ماه دسترسی داشته باشند.