مدیر اینستاگرام اعلام نمود ۲۰۲۲ نسخه ای از اپ عرضه می شود که فید را برحسب ترتیب زمانی به کاربر نشان داده است. همینطور وی خواهان سازمانی برای تعیین استانداردهای حفاظت آنلاین از کاربران جوان شد.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، مدیر اینستاگرام در جلسه استماع کنگره اعلام نمود سال آینده میلادی نسخه ای از اپ راه اندازی می شود که محتوای فید آن به جای رده بندی برپایه الگوریتم ها، به ترتیب زمانی نشان داده می شود. هم اکنون در فید اینستاگرام پست ها بر حسب الگوریتم هایی دسته بندی و نمایش داده می شوند. اما خیلی از کاربران این توانایی را نمی پسندند و ترجیح می دهد پست ها برپایه ترتیب زمانی نشان داده شوند. آدام موسری در واقع جدید ترین مدیر ارشد اجرایی حوزه فناوری است که با فشار از جانب قانونگذاران مجبور شده شفافیت بیشتری درباره الگوریتم های پلت فرم و تاثیر محتوای ترویج و سفارش شده برای کاربران فراهم آورد. بعد از افشاگری فرانسیس هوگن کارمند سابق فیسبوک درباره اسناد داخلی اینستاگرام، این پلت فرم و شرکت مادر آن (متا) به علت تاثیر سرویس بر سلامت ذهنی و ایمنی کاربران نوجوان با تحقیقات و فشارهای گسترده ای روبرو شده اند. در جلسه استماع کنگره آمریکا، نمایندگان از موسری خواستند تا درباره آنکه از چه اصلاحات قانونی برای ایمنی کودکان در فضای آنلاین (از جمله تبلیغات هدفمند) پشتیبانی می کند، پاسخ هایی دقیق و صریح بدهد. سناتور ریچارد بلومنتال در سخنان خود در این نشست اعلام نمود فرصت برای آنکه شرکت خود قوانینی در این حوزه ایجاد نماید، از دست رفته است. همینطور مدیر اینستاگرام در سخنانش خواهان ایجاد یک سازمان شد تا بهترین روش ها برای ایمن نگه داشتن کاربران در فضای آنلاین را تعیین کند. به قول او این سازمان باید اطلاعات از جامعه، والدین و قانونگذاران دریافت کند تا استانداردهایی درباره احراز هویت سنی و موارد دیگر تعیین کند و علاوه بر آن قابلیت هایی برای کنترل والدین هم بسازد. به نوشته ورج، موسری در این نشست اعلام نمود شرکتهای فناوری باید برای دستیابی به مصونیت تعیین شده در بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات، مواردی را به استانداردهای این سازمان اضافه و آنها را رعایت نمایند. طبق این بخش از قانون شرکتهای فناوری مسئولیت محتوایی که کاربران در پلت فرم ها منتشر می کنند را برعهده ندارند و از آن مصون هستند. یکی دیگر از موارد اشاره شده در این نشست اپ مخصوص این شرکت برای کودکان بود. البته اینستاگرام از ماه سپتامبر تصمیم ها برای توسعه نسخه ای از اپ برای کودکان را تعلیق کرد چونکه گزارش های وال استریت ژورنال (مبتنی بر فایل های افشا شده) نشان داد این پلت فرم درباره تأثیرات مخرب پلت فرم بر نوجوانان آگاهی داشته است. مدیر اینستاگرام در این نشست به بیانیه های پیشین این شرکت اشاره و ادعا کرد گزارش های مذکور برداشت نادرستی از تحقیقات داخلی را منتشر نموده اند. وی در ادامه همینطور به برنامه های شرکت در مورد ایمنی کاربران جوان اشاره نمود که روز سه شنبه منتشر گردید. یک روز پیش از شهادت آدام موسری در کنگره، اینستاگرام از تغییراتی در پلت فرم خود اطلاع داد. برپایه این تغییرات قابلیت «Take a Break» عرضه شده است. این توانایی از ماه گذشته به صورت آزمایشی در آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا عرضه شده بود. این توانایی کاربران را تشویق می کند تا هنگام استفاده از اپ بعد از مدت زمان معینی، از آن فاصله بگیرند. موسری هم اعلام نمود قابلیت هایی برای والدین عرضه می شود تا آنها بتوانند استفاده فرزندان نوجوانشان از اپ را کنترل کنند. اما سناتور مارشا بلک برن در جلسه شهادت گفت این تغییرات بسیار اندک و بسیار دیرهنگام هستند. از طرفی بلومنتال هم در سخنانش اشاره نمود این تغییرات همچون توقف توسعه اینستاگرام کودکان فقط تاکتیک های روابط عمومی و برای تغییر دیدگاه عمومی هستند. سناتور بلک برن در مصاحبه ای بعد از این جلسه اظهار داشت که تمایل دارد اینستاگرام الان قابلیت نمایش فید برحسب ترتیب زمانی را ارائه نماید. از طرفی بلومنتال اعتقاد دارد این اقدام با عنایت به جزئیات آن گام مهمی خواهد بود. بلک برن همینطور در این نشست عنوان نمود تیم کارمندان او یک حساب اینستاگرام جعلی برای کاربری ۱۵ ساله ابداع کردند. اما این حساب برپایه پیش فرض عمومی بود. حال آنکه اینستاگرام تغییراتی بوجود آورده تا حساب های کاربری افراد زیر ۱۶ سال به صورت پیش فرض خصوصی باشد. موسری هم گفت این شکاف در نسخه وب برطرف نشده بود و اصلاح خواهد شد. اینستاگرام هم مانند شبکه های اجتماعی دیگر قانونی برای منع عضویت افراد زیر ۱۳ سال وضع کرده است اما به قول موسری کاربرانی با سن کمتر از حد تعیین شده هم در شبکه اجتماعی حضور دارند. همینطور مدیر اینستاگرام خواهان ایجاد فناوری احراز هویت سنی در سطح دستگاههای موبایل به جای ایجاد آن در پلت فرم های فناوری شد.
منبع: روش سئو