به گزارش روش سئو یک شرکت فناوری می خواهد از روشی نوین برای ردیابی کاربران در فضای آنلاین برای عرضه تبلیغات هدفمند استفاده نماید. برای این منظور موسیقی و پادکستی که فرد گوش می دهد رصد خواهد شد.
به گزارش روش سئو به نقل از گیزمودو، باتوجه به تلاشهای گوگل برای از بین بردن کوکی های مرورگر و تلاش اپل برای نابود کردن ابزارهای شناسایی موبایل، صاحبان کسب و کارهای چند میلیارددلاری ردیابی حرکات آنلاین افراد مشغول یافتن راه هایی تازه برای رصد افراد هستند. یکی از این کسب و کارهاSXM Media است که شرکتی بزرگ و مالک «سیریوس ایکس ام»، «پاندورا» و «استیچررادیو» است. این شرکت از نوعی ابزار شناسایی شنونده رونمایی کرده است. با کمک این ابزار میتوان برحسب موسیقی که افراد گوش می کنند و پادکست های موردعلاقه شان، تبلیغاتی را ارائه نمود. جزئیات این پروژه بسیار محدود است و فقط در بیانیه خبری آن اشاره شده ابزار مذکور برپایه رضایت کاربر فعال می شود. در دنیای پلت فرم های آنلاین «رضایت کاربر» به صورت معمول متکی به موافقت وی با شرایط پیچیده، بیش از اندازه تهاجمی و مبتنی بر توافق نامه استفاده از سرویس است. ماریا برزا یکی از مدیران ارشد اجرایی این شرکت در مصاحبه ای در اینباره گفته است: این ابزار احتمالاً ایمیلی که افراد برای ورود به اپ هایی مانند پاندورا استفاده می نمایند را همراه شناسه های دیگری که در دستگاه فرد وجود دارند به کار می گیرد تا محتوای شنیداری او را رصد کند. از این شناسه ها برای ردیابی رفتارهای شنیداری فرد در دستگاههای وی استفاده می شود و در مرحله بعد یافته ها به تبلیغ کنندگان عرضه می شود. آنها هم از شناسه مذکور برای عرضه تبلیغات مختلف مانند کنسرت، تی شرت و غیره استفاده می نمایند.