به دلیل سرپیچی از مقررات؛ هلند برای دهمین بار اپل را جریمه کرد

به گزارش روش سئو ناظر پشتیبانی از حقوق مصرف کننده هلند برای دهمین بار جریمه ای ضد اپل وضع کرد، چونکه این شرکت از  دستور فراهم کردن روش های پرداخت جایگزین برای برخی اپ ها پیروی نکرده است.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، سازمان مصرف کنندگان و بازارهای هلند اعلام نمود جریمه های وضع شده ضد این شرکت حالا به مبلغ ۵۰ میلیون یورو (۵۵ میلیون دلار) بالغ می شود که حداکثر جریمه ممکن تحت دستور فعلی است. طبق قوانین اپل توسعه دهندگان نرم افزاری که از فروشگاه اپ آن استفاده می نمایند، کمیسیونی ۱۵ تا ۳۰ درصدی به شرکت می پردازند. حالا رگولاتورها و قانونگذاران سراسر جهان به این روند انتقاد کرده اند و مشغول مقابله با آن هستند. بر اساس گزارش ها اپل پیشنهادی جدید برای پیروی از این دستور عرضه کرده است. رگولاتور هلند از این پیشنهاد استقبال کرده اما برای پیشگیری از جریمه، این پیشنهاد دیر عرضه شده است. به قول سازمان ACM، پیشنهاد جدید اپل برای پیروی از قوانین به اندازه کافی ملموس است و انتظار دارد در اسرع وقت مشخص شود که در جهت پیروی از دستور است یا خیر. همینطور این رگولاتور اعلام نمود با سازندگان اپلیکیشن دوستیابی درباره پیشنهاد مذکور مشورت خواهد نمود. به قول رگولاتور هلندی با عنایت به نتیجه این بررسی و مذاکرات امکان دارد همچنان جریمه های دوره ای بیشتری را «با مجازات های احتمالاً سنگین تر» اعمال نماید تا شرکت را به رعایت این قانون تشویق کند. طبق قوانین جدیدی که هفته گذشته بین کمیسیون اروپا، دولت های اتحادیه اروپا و قانون گذاران اتحادیه اروپا برسر آن توافق شد، اپل موظف است بعد از اجرایی شدن این قانون در ماه اکتبر، اجازه روش های پرداخت جایگزین را در فروشگاه اپ خود فراهم آورد.

منبع: