به گزارش روش سئو، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا(FTC) پیشنهاد کرده نقدها و سفارش های جعلی به صورت رسمی ممنوع و جریمه های سنگینی برای خاطیان در نظر گرفته شود.
به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، در صورتی که این قانون اجرا شود، شرکت ها اجازه ندارند از فالوئرها و بازدیدهای جعلی برای ارتقای وضعیت خود در شبکه های اجتماعی استفاده نمایند. البته این نخستین باری نیست که آژانس فدرال مذکور نقدهای جعلی را هدف گرفته است. FTCنخستین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی یک فروشنده طرف ثالث در آمازون را برای پرداخت هزینه جهت افزایش جعلی مشاهده محصولش جریمه کرد. از طرفی آمازون هم از تهیه کنندگان نقدهای جعلی شکایت نمود. در اوایل سالجاری میلادی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مالک یک برند ویتامین را به علت سرقت نقد یک محصول دیگر در آمازون ۶۰۰ هزار دلار جریمه کرد. آژانس فدرال در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی اعلام نموده بود مشغول نوشتن این قانون است. این فرآیند درحال تکمیل شدن است و شامل جریمه های سنگین برای افرادی است که از نقدهای جعلی استفاده می نمایند. نشریه واشنگتن پست اشاره می کند کمیسیون فدرال تجارت تصمیم دارد کسب وکارهایی که نقد آنلاین را خرید و فروش یا دستکاری می کنند تا ۵۰ هزار دلار جریمه کند. این جریمه در ارتباط با هر نقد جعلی و هر بار مشاهده آن توسط کاربر است. ازاین رو اگر کمیسیون فدرال تجارت متوجه شود یک نقد جعلی ۲۰ بار مشاهده شده، کسب و کار مذکور امکان دارد تا یک میلیون دلار جریمه شود. ساموئل لوین مدیر دفتر پشتیبانی از مصرف کنندگان کمیسیون فدرال تجارت در اطلاعیه ای در اینباره می گوید: قانون پیشنهادی ما در رابطه با نقدهای جعلی نشان داده است ما از تمام ابزارهای موجود برای حمله به تبلیغات فریبکارانه در عصر دیجیتال استفاده می نماییم. این قانون جریمه های سنگینی برای نقض کنندگان تعیین کرده و کمک می نماید زمینه برای فعالیت شرکتهای صادق فراهم گردد. به صورت واضح کمیسیون فدرال تجارت می خواهد نوشتن یا فروش نقدهای جعلی مشتریان غیر واقعی توسط کسب و کارها را ممنوع کند.