به گزارش روش سئو، گوگل اعلام نمود تغییراتی در قسمت نتایج جستجوی اینترنتی بوجود می آورد و همینطور اقداماتی برای ترویج محصولات توسعه دهندگان اپ در خارج از فروشگاه اپلیکیشن خود در اتحادیه اروپا انجام می دهد.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، گوگل در جهت پیروی از قوانین فناوری اتحادیه اروپا، تغییراتی در نتایج جستجوی اینترنتی ایجاد و ابزارهای جدید برای توسعه دهندگان اپ برای ترویج محصولاتشان در اپلیکیشن های طرف ثالث و فروشگاه های اپ رقیب فراهم می آورد. آمازون، اپل، مایکروسافت و بایت دنس (مالک تیک تاک) که در اتحادیه اروپا بعنوان دروازه بان اینترنت انتخاب شده اند، دسترسی میلیونها کاربر و کسب و کار به پلت فرم هایشان را کنترل می کنند و باید تا ۷ مارس از قوانین بازارهای دیجیتال پیروی کنند. در همین راستا گوگل در ماه ژانویه تغییراتی را اعلام نمود که فقط برای کاربران ساکن در منطقه اروپا اجرا می شود و سپس بعضی از این تغییرات را در واکنش به بازخورد رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا، کاربران و توسعه دهندگان اپلیکیشن باردیگر تغییر داد. گوگل در یک پست وبلاگی اعلام نمود تغییرات در نتایج جستجو به معنای آن است که واسطه ها و تجمیع کنندگان بزرگ، ترافیک بیشتری دریافت می کنند و از طرفی هتل ها، شرکتهای هواپیمایی، فروشندگان و رستوران داران ترافیک کمتری در اختیار خواهند داشت. همینطور شرکت برای به اشتراک گذاری داده های کاربران در سرتاسر محصولات و سرویسهای گوگل از کاربران اجازه دریافت می کند. توسعه دهندگان اپلیکیشن می توانند از سیستم های صورتحساب جایگزین به جای سرویس گوگل پلی استفاده نمایند و از طرفی یک برنامه جدید به آنها اجازه می دهد تا با هدایت کاربران اتحادیه اروپا به صورت مستقیم به خارج از اپ، محصولاتشان را ترویج کنند. همینطور این شرکت آمریکایی در ایام آینده نرم افزار قابلیت حمل داده را در اتحادیه اروپا راه اندازی می نماید و بدین سان توسعه دهندگان راحتتر می توانند اطلاعات کاربران را به سرویس ها یا اپ های طرف ثالث منتقل کنند.