به گزارش روش سئو، ناظر رقابت فرانسه گوگل را به علت پرونده در رابطه با رابطه شرکت با رسانه ها و نقض قوانین مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ۲۵۰ میلیون یورو جریمه کرده است.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، این رگولاتور به نگرانی هایی در رابطه با سرویس هوش مصنوعی گوگل هم اشاره نمود. رگولاتور رقابت فرانسه اعلام نمود «بارد»، چت بات هوش مصنوعی گوگل که حالا «جمینی» نام گرفته با محتوای ناشران و آژانس های خبری و بدون اطلاع رسانی به آنها آموزش دیده است. گوگل متعهد شده تاحقایق را بعنوان بخشی از روند حل و فصل مورد اعتراض قرار ندهد و همینطور این شرکت مجموعه ای از اقدامات اصلاحی را برای برخی نقصان ها پیشنهاد کرده است. این شرکت آمریکایی اعلام نمود تسویه را پذیرفته چونکه حالا زمان گذر به آینده است و تصمیم دارد روی اهداف بزرگ تر با روش های بهتر برای ایجاد ارتباط میان مردم و محتوای باکیفیت تمرکز و همینطور با ناشران فرانسوی به صورت سازنده همکاری کند. گوگل اعتقاد دارد جریمه مذکور نامتناسب است و ناظر فرانسوی تلاشهای شرکت در محیطی که ایجاد مسیر خیلی سخت است را در نظر نگرفته چونکه نمی توان پیش بینی نمود در چنین محیطی چه اتفاقی می افتد. این جریمه در ارتباط با شکایتی بود که از جانب بعضی از بزرگترین سازمان های خبری فرانسه همچون ای اف پی ثبت شده بود. به نظر می رسید این شکایت در ۲۰۲۲ و هنگامیکه شرکت آمریکایی درخواست تجدیدنظر در رابطه با جریمه اولیه ۵۰۰ یورویی را پس گرفت، حل شده باشد. این جریمه بعد از به انتها رسیدن یک تحقیق وسیع توسط رگولاتور فرانسوی وضع شده بود. اما ناظر رقابت فرانسه در بیانیه اعلام نمود گوگل ۴مورد از ۷ شرط توافق شده در تسویه پیشین همچون مذاکره با ناشران و فراهم کردن اطلاعات شفاف را رعایت نکرده است. همینطور به قول این ناظر چت بات گوگل که در ۲۰۲۳ میلادی راه اندازی شده، با داده هایی از رسانه های نامشخص و سازمان های خبری بدون اطلاع رسانی به آنها آموزش دیده است. این در شرایطی است که خیلی از ناشران رسانه ها و نویسندگان خواستار محدود سازی استخراج اطلاعات یا جمع آوری خودکار داده توسط سرویسهای هوش مصنوعی بدون دریافت دستمزد عادلانه هستند.