آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ ها در حوزه هوش مصنوعی

به گزارش روش سئو، میزگرد هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت در جریان برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی برق، برگزار شد و ایرانسل به بهره وری بیشتر از هوش مصنوعی در صنعت و کسب و کارها تاکید کرد.
به گزارش روش سئو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این میزگرد، عصر دومین روز برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی برق، چهارشنبه ۲۶ اردبیهشت ماه ۱۴۰۳، با حضور دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل، دکتر رضا کاظمی معاون راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی تحقیق و توسعه همراه اول، دکتر محمدباقر منهاج استاد دانشگاه امیرکبیر، پروفسور علی اکبر جلالی استاد میهمان دانشگاه مریلند، دکتر محمدشهرام معین دانشیار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر میرمهدی استاد دانشگاه و مهندس مظفرپور کارشناس فناوری اطلاعات و تعدادی از فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و دانشجویان در سالن کنفرانس دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر، برگزار گردید. معاون فنی و مهندسی ایرانسل در این میزگرد، به استفاده و بهره وری ایرانسل از هوش مصنوعی در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره نمود و اظهار داشت: روزانه با اخبار و اطلاعاتی در رابطه با هوش مصنوعی، تأثیرات آن و سرمایه گذاری هایی که شده است مواجه، هستیم. جهت استفاده از حداقل مزایای هوش مصنوعی و شتاب دهی به آن در صنعت، احتیاج به فرهنگ سازی، شناخت نیازها به صورت واقعی در حوزه ها، شناخت مهارت های مورد نیاز و استقرار آن در سازمان ها و صنعت و استفاده از نیروی انسانی متخصص داریم. وی ادامه داد: یکی از بزرگترین و مهم ترین استفاده های هوش مصنوعی در صنعت تلکام، بهره وری از آن در مبحث دیتا است و برای مجموعه هایی که دیتای بیشتری دارند، استفاده از هوش مصنوعی، بهره وری بیشتری نسبت به دیگر سازمان ها دارد. مبحث مهم بعدی جهت استفاده از هوش مصنوعی در صنعت، مبحث امنیت داده ها و پلت فرم ها است. در ایرانسل نیز، پروژه های در حوزه هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای عملیاتی شرکت در قسمت های شبکه، بازاریابی و ارتباط با مشتریان تعریف شده است تا بعد از فرهنگ سازی و آموزش درست، زمینه استفاده و بهره وری بیشتر از هوش مصنوعی فراهم گردد. بولوردی افزود: در مجموعه ایرانسل لبز، لابراتوار هوش مصنوعی به راه افتاده است که علاوه بر بخش تحقیق و توسعه، برای پیشرفت بیشتر و استفاده بهینه از هوش مصنوعی، از توان استارتاپ ها و پشتیبانی از آنها، اقدامات لازم به صورت متمرکز صورت گیرد. همینطور در قسمت بازاریابیِ ایرانسل هم پروژه هایی تعریف شده است که با استفاده از داده های موجود، برگزاری کمپین ها و تبلیغات، هوشمند شده و برای هر فرد به شکل اختصاصی تعریف شود. معاون فنی و مهندسی ایرانسل ضمن اشاره به همکاری با سایر سازمان ها برای بهینه سازی هوش مصنوعی، تاکید کرد: در کنار راه اندازی لابراتوار تخصصی هوش مصنوعی در ایرانسل، همواره مشارکت با دانشگاه ها و تعریف لابراتوار های مشترک و ایجاد زیرساختی جهت استفاده دانشجویان، استادان و شرکتهای دانش بنیان، همچون مهم ترین برنامه های ایرانسل است. با عنایت به داده های موجود که خیلی از آنها دیتاهای اختصاصی هستند، ایرانسل می تواند به متخصصین و استارتاپ های فعال در حوزه هوش مصنوعی، برای ایجاد سرویس ها و پلت فرم ها همکاری کند. سی و دومین کنفرانس مهندسی برق ایران، سال جاری هم همچون دوره گذشته، با مشارکت و حضور ایرانسل بعنوان حامی اصلی، برگزار شد و ایرانسل در این کنفرانس، از ۲۵ تا ۲۷ اردبیهشت ۱۴۰۳، به انتقال تجربه های خود در رابطه با پیشتازی در زمینه هایی همچون راه اندازی ۵G و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت. این کنفرانس در محورهای الکترونیک، قدرت، کنترل، صنعت برق، کامپیوتر، مخابرات و مهندسی پزشکی، توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه امیرکبیر، برگزار گردید. ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و اولین عرضه دهنده ۵Gدر ایران، با هدف شناسایی و تشویق ایده های نوآورانه در صنعت برق و ارتباطات، بحث و تبادل نظر و انتقال تجربه در زمینه عرضه خدمات برپایه فناوری های نوین تلفن همراه، عرضه خدمات زندگی هوشمند برپایه فناوری اینترنت اشیا، تجربه های راه اندازی مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه ایرانسل (ایرانسل لبز) و فعالیت در زمینه نوآوری و آموزش و عرضه مزیت ها و توانمندی های خود برای جذب فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی، در این کنفرانس حضور داشت.

منبع: