رئیس رگولاتوری خبر داد؛ افزایش ۲۱ و ۱۵ درصدی سرعت اینترنت ۲ اپراتور

به گزارش روش سئو، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: تا ۱۵ خردادماه سرعت اینترنت همراه اول ۲۱، ۳ درصد و ایرانسل ۱۵، ۴ درصد رشد پیدا کرده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به سنجش های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و آمار داشبوردهای عمومی جهانی از افزایش حداقل ۲۰ درصدی سرعت اینترنت ثابت و همراه از نیمه دوم آذرماه سال قبل تا نیمه اول خرداد ماه امسال در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: پیش بینی می شود با عنایت به برنامه در دست اجرای راه اندازی سایت های ۵G و پروژه افزایش اتصال فیبرنوری امسال شاهد تحول قابل توجه در افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه خواهیم بود.
به گزارش روش سئو به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلان اینکه این سازمان به عنوان رگولاتور این حوزه به طور دقیق نسبت به رصد و بررسی کیفیت شبکه اقدام نموده که برای شفافیت و استحضار مردم آن را در آدرس netsanjplus.ir/mobile-trends در دسترس عمومی قرار داده، اظهار داشت: برمبنای آمار و نتایج ثبت شده، میانگین سرعت اینترنت اپراتور همراه اول از نیمه آذرماه سال قبل تا نیمه اول خرداد امسال از ۱۱، ۴۲ به ۱۳، ۸۴ مگابیت برثانیه و در اپراتور ایرانسل از ۱۰، ۹۵ به ۱۲، ۶۴ مگابیت برثانیه رسیده است.
وی اضافه کرد: به عبارتی تا ۱۵ خردادماه سرعت اینترنت همراه اول ۲۱، ۳ درصد و ایرانسل ۱۵، ۴ درصد رشد پیدا کرده است.
لاجوردی با اشاره به آمار به ثبت رسیده در داشبوردهای جهانی سنجش سرعت اینترنت در دنیا نیز اشاره کرد: برمبنای آمار اعلامی مجموعه اُکلا به عنوان یکی از مراجع بین المللی در سایت اسپیدتست، میانه سرعت اینترنت در بخش ثابت و همراه از دی ماه سال قبل تا حالا حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: برمبنای آمار اعلام شده از طرف این مرجع، میانه سرعت اینترنت همراه در نیمه نخست ماه جاری ۳۷، ۳۶ مگابیت اعلام شده است درحالیکه در نیمه دوم آذر سال قبل سرعت این بخش ۳۱، ۲۹ مگابیت بوده است که نشان میدهد سرعت اینترنت همراه ۱۹، ۴ درصد در طول این مدت بالا رفته است.
رییس سازمان تنظیم مقررات در مورد سرعت اینترنت ثابت اشاره کرد: بنا بر اعلام آمارهای مجموعه اُکلا، میانه سرعت اینترنت ثابت در کشور در نیمه نخست ماه جاری ۱۵، ۲۸ مگابیت برثانیه اعلام شده است که در نیمه دوم آذر ماه گذشته ۱۲، ۶۲ مگابیت برثانیه بوده است که یعنی در طول این مدت ۲۱ درصد سرعت اینترنت ثابت زیاد شده است.
لاجوردی با اشاره تعهد اپراتورها در اوایل دی ماه سال قبل در خصوص افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا ابتدای تیرماه امسال اظهار داشت: روند افزایشی سرعت اینترنت اپراتورهای همراه به گونه ایست که پیش بینی می شود در تاریخ اعلام شده سرعت اینترنت به تعهدی که اپراتورهای این حوزه داده اند نزدیک می شود و با برنامه هایی که به خصوص در راه اندازی سایت ۵G در دست اجراست سرعت اینترنت همراه با رشد قابل قبولی هم راه است.
افزایش ۲۰۰ برابری سایت های ۵G
وی در ادامه در مورد برنامه های توسعه ای در دست اقدام اشاره کرد: در آغاز دولت سیزدهم تعداد سایت های ۵G از ۱۰ سایت با افزایش ۲۰۰ برابری، امروز به نزدیک ۲ هزار سایت رسیده است که طبق برنامه ریزی تا انتهای سال تعداد آنها به بالای ۵ هزار سایت می رسد.
فیبرنوری تا انتهای سال از ۱۴ میلیون پوشش عبور می کند
قائم مقام وزیر در امور ارتباطات همین طور در مورد افزایش سرعت اینترنت ثابت نیز اظهار داشت: پس از وقفه طولانی که در توسعه ارتباطات ثابت با آن روبرو بودیم، خوشبختانه طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها با اعطای پروانه به ۱۰ اپراتور ارتباطی برنامه ریزی و اجرا شد که تا امروز نزدیک به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و تا انتهای سال این میزان از ۱۴ میلیون پوشش می گذرد.
لاجوردی، ایجاد زیرساخت ارتباطی فیبرنوری در شهرهای کشور را بسیار راهبردی و مهم عنوان نمود و توضیح داد: با بوجودآوردن چنین زیرساختی پس از سال ها شاهد تحول قابل توجهی در ارتباطات ثابت خواهیم بود که اثرات آن در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نمایان می شود.

منبع: