برای حفاظت از رقابت و مصرف كنندگان؛ توافق رگولاتورهای آمریکایی و اروپایی برای قانونمندسازی هوش مصنوعی

به گزارش روش سئو، رگولاتورهای آمریکا و اروپا اصول اشتراکی را مطرح نمودند که در آینده برای محافظت از رقابت و مصرف کنندگان در حوزه هوش مصنوعی به کار خواهند گرفت.
به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، وزرات دادگستری آمریکا، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در اطلاعیه ای اعلام کردند: ما با عنایت به قوانین مان، برای تضمین رقابت موثر و رفتار عادلانه و صادقانه مصرف کنندگان و کسب و کارها فعالیت می نماییم. در قسمت دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: نقاط عطف فناوری می توانند ابزارهای جدیدی برای رقابت، تسریع فرصت ها، نوآوری و رشد ایجاد کنند. درهمین راستا، ما باید تلاش نماییم تا مردم از مزایای کامل این لحظات بهره ببرند. رگولاتورها همینطور اشاره کردند رفتار عادلانه (مانند تضمین آنکه شرکتهای بزرگ بخش از تاکتیک های انحصاری دوری کنند) و همکاری با یکدیگر و حق انتخاب ۳ اصل محافظت از رقابت در حوزه هوش مصنوعی است. آنها این عوامل را برپایه تجربیات فعالیت در بازارهای مرتبط تعیین کردند. این آژانس ها همینطور خطرات احتمالی برای رقابت مانند معاملات بین شرکتهای بزرگ بازار را هم مطرح نمودند. به قول آنها هرچند چنین قراردادهایی در این بخش گسترده است، اما امکان دارد در بعضی موارد روی رقابت تأثیر نگذارد. در بعضی موارد دیگر امکان دارد از چنین همکاری ها و سرمایه گذاری هایی برای از بین بردن تهدیدهای رقابتی و گرداندن بازار به سود خود و به ضرر مردم استفاده گردد. ریسک های دیگر رقابت که در بیانیه ذکر شده شامل تثبیت یا گسترش قدرت بازار در بازارهای در رابطه با هوش مصنوعی و همینطور تجمیع کنترل داده های ورودی کلیدی ذکر شده است. این رگولاتورها، تعداد اندکی از شرکت ها را کنترل کننده داده های ورودی می دانند که به علت کنترل و ذخایر تراشه های مخصوص قدرت رایانش، دسترسی به داده ها در مقیاس کلان وتخصص در زمینه فنی تأثیر قابل توجهی بر فضای هوش مصنوعی دارند. علاوه بر آن چه گفته شد سازمان ها اعلام نمودند تهدیدهای دیگری که هوش مصنوعی برای مصرف کنندگان دارد را هم بررسی می کنند.

منبع: