روش سئو: گوگل در تلاشی برای از بین بردن نگرانی ها درباره ی عملکرد غیررقابتی اش در اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بود قسمتی از بستر تبلیغاتیAdX را بفروشد اما با آن موافقت نشد.
به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، بگفته منابع مختلف، ناشران آگهی در اتحادیه اروپا پیشنهاد گوگل را رد کردند برای اینکه معتقد بودند این شرکت باید بخش بزرگتری از کسب و کارش را رها کند تا تضاد منافع در عملیات های تبلیغ آنلاین آن از بین برود. وکلای آشنا با پرونده های آنتی تراست معتقدند این اولین باری است که گوگل پیشنهاد فروش دارایی اش در واکنش به چنین شکایتی را کرده است. گوگل با وجود چنین پیشنهادی همچنان موضع محکمی درباره ی کسب وکار فناوری تبلیغاتی اش دارد. نماینده این شرکت می گوید: همانطور که قبلا نیز شاهد بودیم پرونده کمیسیون اروپا درباره ی محصولات نمایش تبلیغات مربوط به طرف ثالث ما مبتنی بر تفسیرهای ناقص از بخش فناوری تبلیغات است که به شدت رقابتی و به سرعت درحال تکامل است. ما همچنان به این کسب وکار متعهد هستیم. سلطه گوگل بر تبلیغات آنلاین نگرانی های زیادی در سرتاسر جهان به وجود آورده است. رگولاتورها نیز می خواهند بدانند آیا کارهای شرکت در سطوح مختلف زنجیره تامین ذخایر فناوری تبلیغاتی به آن اجازه می دهد محصولات خودرا در اولویت قرار دهد و یک مزیت ناعادلانه به وجود بیاورد به رقابت لطمه بزند و قیمت های تبلیغات را بیفزاید.
منبع: روش سئو