روش سئو: استارتاپهای ایرانی در نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتكس، ایده های خویش را برای جذب سرمایه گذاران بین المللی به نمایش گذاشتند.
به گزارش روش سئو به نقل از مهر، ۲۳ استارتاپ ایرانی در سالن استارتاپهای نمایشگاه جیتكس، ایده و دستاوردهای خویش را در حوزه فناوری اطلاعات به نمایش گذاشتند و درصدد جذب شتابدهنده، سرمایه گذار و حمایت مشاوران هستند. در بین ایده های استارتاپی عرضه شده، طرح های مربوط به شبكه های اجتماعی و پیام رسانهای بومی، رونق بیشتری دارند.شبكه اجتماعی دومنظوره برای عكس و خریدیكی از استارتاپهای ایرانی شبكه اجتماعی اشتراك گذاری عكس مشابه اینستاگرام را طراحی نموده با این تفاوت كه تلفیقی با فروشگاه آنلاین است.شاهین شهابی، طراح این شبكه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه این شبكه ایرانی با برنامه نویسی و گرافیك كاملا داخلی به صورت عكس محور و متن محور طراحی شده است، توضیح داد: علاوه بر اینكه در این شبكه اجتماعی، كاربر امكان اشتراك گذاری عكس و ویدئو تا ۲۰ مگابایت آپلود را دارد، با تلفیق با فروشگاه های آنلاین، این امكان را هم فراهم می آورد كه كاربر خرید آنلاین هم داشته باشد.وی با اشاره به اینكه فروشگاههای آنلاینی كه دارای نماد اعتماد هستند می توانند كالای خویش را با استفاده از این شبكه اجتماعی به فروش برسانند، اضافه كرد: امكان جستجو، فروش آنلاین با عنایت به علائق كاربر، امكان فروش محصولات مورد نیاز كاربر و اعلام نظر كاربران در كالای خریداری شده در كنار اشتراك گذاری محتوا همچون خصوصیات این شبكه اجتماعی ایرانی است كه نسخه اندروید و IOS آن در دسترس می باشد.شبكه اجتماعی برای كل كل فوتبالی ها آرش زارعی، طراح شبكه اجتماعی و پیام رسان ویژه طرفداران فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این شبكه اجتماعی مختص فوتبال دوستان است و به شكلی مكانی برای كل كل طرفداران فوتبال به حساب می آید كه با استفاده از این شبكه اجتماعی، تیم مورد نظر خویش را انتخاب كرده و به هواداری تیم محبوب خود می پردازند.وی با اشاره به اینكه نسخه اندروید و IOS این پیام رسان هم اكنون در دسترس می باشد، اضافه كرد: امتیازدهی به تیم ها، پیش بینی نتایج بازیها، ثبت نظرات و هواداری دو آتیشه همچون خصوصیات این شبكه اجتماعی ایرانی است.زارعی جذب باشگاههای فوتبال را همچون اهداف طراحی این شبكه اجتماعی عنوان نمود و اظهار داشت: مكانیزم هوشمندی برای ممیزی محتوا در این شبكه اجتماعی هم درنظر گرفته شده است تا كاربران آن مطابق با شئونات مدنظر، به هواداری تیم ها پرداخته و محتوای نامناسب منتشر نكنند.بازار آنلاین عرضه و فروش آثار هنری پلتفرم آنلاین عرضه و فروش آثار هنری هم از دیگر طرح های عرضه شده از جانب استارتاپهای ایرانی در نمایشگاه جیتكس است.حسین مسافر، طراح این پلت فرم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه این سامانه بعنوان بازار آنلاین فروش آثار هنری، این امكان را برای علاقه مندان فراهم می آورد كه به ۲۲ هزار اثر هنری از ۶ هزار هنرمند ایرانی و خارجی دست پیدا كنند، اظهار داشت: امكان خرید این آثار كه در حوزه های نقاشی، خوشنویسی، خط و مجسمه است، وجود دارد.وی با اشاره به اینكه گالری عرضه شده در این پلت فرم مورد تایید مراجع ذیربط همچون انجمن خوشنویسان برای بخش نقاشی خط و یا شورای ارزشیابی آثار هنری قرار می گیرد و تابحال هم ۲ هزار هنرمند در این سامانه تایید هویت شده اند، افزود: طراحی این پلت فرم با هدف تبدیل شدن به دانشنامه هنری صورت گرفته و در نمایشگاه جیتكس درصدد انعقاد قرارداد با كشورهای منطقه برای تولید تبادلات مالی هستیم.به گفته مسافر، این سامانه بعنوان یكی از ۵ طرح برتر در نمایشگاه بارسلون و یكی از ۶ طرح برتر در نمایشگاه استارتاپهای ارمنستان برگزیده شده است.