از سوی رگولاتور رقابت؛ آغاز دومین تحقیقات انگلیس از تبلیغات گوگل

روش سئو: رگولاتور رقابت انگلیس دومین تحقیق درباره روش های تبلیغات گوگل را شروع کرد.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، به اعتقاد این رگولاتور ممکنست گوگل رقابت را مختل و بطور غیرقانونی خدمات خودرا ارجحیت داده باشد. تحقیق جدید سازمان رقابت و بازارهای انگلیس(CMA)پس از یک بررسی درباره توافق گوگل و فیسبوک درباره تبلیغات آنلاین انجام می شود. این درحالی است که دولت های سراسر جهان هر روز قوانین سختگیرانه تری مقابل شرکت های فناوری آمریکا وضع می کنند. اکنون چند تحقیق در سراسر جهان همچون در آمریکا و اتحادیه اروپا درباره موقعیت این شرکتها در بازار انجام در حال انجام می باشد. این سازمان روز گذشته اعلام نمود ۳ بخش کلیدی از زنجیره تبلیغات فناوری (سرویس های واسطه گری تبلیغات فناوری) را بررسی می کند. این درحالی است که گوگل بزرگترین تهیه کننده هریک از بخش های کلیدی مذکور است. آندرئا کوشلی در این زمینه در اطلاعیه ای اظهار داشت: ما نگران هستیم که ممکنست گوگل از موقعیت خود در فناوری تبلیغات به نفع خدمات خود استفاده نماید. این روند به ضرر رقبا، مشتریان و در نهایت مصرف کنندگان است. انگلیس سال قبل قوانین رقابتی جدیدی وضع کرد تا اجازه ندهد گوگل و فیسبوک با تاکید بر سلطه خود بر بازار شرکت های کوچک را کنار بزنند و به مشتریان لطمه برسانند. در همین راستا واحد بازارهای دیجیتال در CMA به وجود آمد که قدرت تعلیق، مسدودساز و معکوس کردن تصمیمات شرکت های فناوری را دارد و می تواند در صورت نافرمانی شرکت های فناوری برای آنها جریمه مالی تعیین کند.

منبع: