روش سئو: مرکز نوآوری ایرانسل، دومین پنل تخصصی ایرانسل تِک تاک (Irancell Tech Talk) را با موضوع خودرو متصل، چالش های فناورانه و فرصت های دانش بنیان برگزار کرد.
به گزارش روش سئو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این پنل تخصصی با عنوان «خودرو متصل، چالش های فناورانه و فرصت های دانش بنیان» با حضور مدیرکل کسب وکار سازمانی ایرانسل، مدیرعامل اسنپ، مدیر مرکز کسب وکار حمل و نقل برقی مپنا، عضو هیأت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، مدیرعامل شرکت دلفین، مدیرعامل ایرانسل لبز و کارشناسان و متخصصان این حوزه، روز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱، از ساعت ۱۶ تا ۱۸، در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار و بصورت زنده از تلویزیون اینترنتی «لنز» ایرانسل، پخش گردید. در ابتدای این رویداد دکتر علیرضا فرهادی عضو هیأت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، کلان روندهای روز دنیا در زمینه خودرو متصل، زیرساخت مورد نیاز و فواید و چالش های پیش رو در زمینه خودرو متصل را تشریح نمود. در ادامه و در پنل گفت و گو، مهندس محمد خلج مدیرعامل اسنپ به چالش های پیش روی حمل و نقل هوشمند در زمینه خودرو های متصل و نقش فعلی اسنپ دراین زمینه اشاره نمود و اظهار داشت: خاصیت های در رابطه با افزایش ایمنی و مانیتورینگ لحظه ای سفر که از کاربردهای اولیه و مهم در خودرو های متصل محسوب می شود، در اپلیکیشن اسنپ درحال توسعه است و در آینده نزدیک، سرعت بدون مجوز، انحراف از مسیر و …، با هدف افزایش ایمنی و آسودگی خاطر مسافرین، رصد خواهد شد. مهندس محسن یوسف پور مدیرکل کسب وکار سازمانی ایرانسل در ادامه این پنل اظهار داشت: بحث خودرو متصل یک زیست بوم جدید است که به تعامل تمامی ذی نفعان در کنار یکدیگر نیاز دارد. اپراتورها نقشی جدی در این زیست بوم دارند و می توانند شبکه و زیرساخت را در جغرافیای مشخص در اختیار سایر بازیگران این حوزه قرار دهند. ما اهتمام داریم بعنوان اپراتور، شرایطی فراهم نماییم تا ذی نفعان و سایر بازیگران در کنار یکدیگر، این زیست بوم را شکل دهند و برای این منظور ایرانسل در مجموعه ایرانسل لبز، مرکز مطالعات خودرو متصل را به وجود آورده است. یوسف پور افزود: بخش کسب وکار سازمانی ایرانسل اهتمام کرده تا مفهوم خودرو های متصل را در اشکال مختلف و در صنایع متنوع، شامل خودرو های سنگین صنایع فولاد و صنایع پخش، پیاده سازی کند. به صورتی که هم اکنون حدود بیست هزار خودرو در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل، از خودرو های سنگین در صنعت فولاد تا خودرو های درون شهری، از خدمات خودرو متصل ایرانسل بصورت فعال استفاده می نمایند. در ادامه دکتر عادل دمشقی مدیر مرکز کسب وکار حمل و نقل برقی مپنا، دلیل حضور مپنا در زمینه خودرو برقی و خودرو متصل را تکمیل زنجیره ارزش آن شرکت بعنوان بازیگر اصلی تولید کننده برق و سپس مصرف آن در زمینه حمل و نقل پاک اعلام نمود. وی همین طور از برنامه های این شرکت در حوزه توسعه تکنولوژیک صنعت خودرو برقی و همکاری با ایرانسل درباب توسعه زیست بوم خودرو های متصل آگاهی داد. همین طور در ادامه، مهندس محمدمهدی شیران مدیرعامل شرکت دلفین، افزایش آگاهی عمومی نسب به فناوری خودرو متصل را عامل اصلی در بهره گیری از امکانات این صنعت دانست و به اهمیت تعریف خدمات قابل ارائه در خودرو های متصل، توسط خودروسازان تاکید کرد. در این رویداد، دکتر امیر چکینی مدیرعامل ایرانسل لبز از افتتاح «مرکز مطالعات خودرو متصل» با همکاری واحد کسب وکار سازمانی ایرانسل و حمایت های دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل آگاهی داد. وی همین طور از علاقه مندی این مرکز به همکاری با بازیگران بزرگ حوزه خودرو و دانشگاه ها، بمنظور رصد تکنولوژی های جدید حوزه خودرو های متصل و بررسی تجربیات بین المللی و کمک در تدوین استانداردها و دستورالعمل ها آگاهی داد. از دیگر کارهای این مرکز نیز می توان به فراخوان های همکاری و مشارکت با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، در توسعه فناوری های در رابطه با خودرو متصل اشاره نمود. مرکز نوآوری ایرانسل، از بازیگران فعال حوزه تحقیقات خودرو های متصل، برای مشارکت در پنل های آتی «ایرانسل تِک تاک» و همکاری در «مرکز مطالعات خودرو متصل» دعوت می کند. علاقه مندان می توانند رزومه و ایده های پیشنهادی خود جهت همکاری را به آدرس ilabs@mtnirancell.ir با عنوان «خودروهای متصل» ارسال نمایند. «ایرانسل تِک تاک» سلسله پنل های تخصصی در حوزه ی تکنولوژی و با حضور متخصصان و صاحبان صنایع بزرگ است که با هدف به اشتراک گذاری فرصت های توسعه بازار برای استارتاپ ها، برگزار می گردد و نخستین دوره آن نیز با عنوان «تحول دیجیتال و فرصت های آن برای استارتاپ ها»، ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ اجرا شد. مجموعهی ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعهی دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکت های فناور و با ماموریت انجام کارهای تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری سازی در زمینهی شبکهی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، شامل دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکت های فناور، با هدف تامین نیازمندی های بازار ICT تأسیس شده است. چشم انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه ی منابع انسانی و زیرساخت های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزهی ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه بالاترین شرکت ملی در زمینهی خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، همچون بخش های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین ارائه دهندهی ۵G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، با راه اندازی این مجموعه، در پی حرکت در راه گسترش خدمات متنوع و توسعه ی سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره بردن از فناوری های برتر در زمینه های مختلف، خلق ارزش کند.
منبع: howtoseo.ir