نمایندگان کسب و کارهای فضای مجازی در جلسه ای در پژوهشگاه فضای مجازی چالش های موجود در راه تدوین سند اخلاقی کسب وکارهای ارائه دهنده خدمات بر بستر فضای مجازی را تشریح کردند.
به گزارش روش سئو به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، سند اخلاقی کسب وکارهای ارائه دهنده خدمات بر بستر فضای مجازی توسط گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی با همفکری نخبگان و مشارکت ذی ربطان این حوزه به ویژه صاحبان کسب وکارها در دست تهیه و تنظیم است. بعد از آماده شدن پیش نویس این سند، گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی از کسب وکارهای فعال در این عرصه دعوت کرد تا بعد از مطالعه پیش نویس سند اخلاقی تدوین شده، با حضور در پژوهشگاه فضای مجازی به بیان نظرات و دیدگاه های خود بپردازند. در این جلسات که در پژوهشگاه فضای مجازی برگزار شد، بعد از بحث و تبادل نظر در حوزه سند اخلاقی، نمایندگان کسب وکارها به بیان موانع و چالش های قانونی و اخلاقی موجود در این عرصه پرداختند. از مهم ترین این چالش ها می توان به تنوع مجوزها و نهادهای صدور مجوز، نبود یک نهاد نظارتی متولی کسب وکارهای حوزه سلامت الکترونیک و عدم یکپارچگی تصمیمات اتخاذ شده در این عرصه و نبود قوانین در بعضی از حوزه ها که سبب سردرگمی کسب وکارها و کاربران شده، اشاره نمود. در همین حال مشکلات در حوزه تأیید اعتبار و صلاحیت پزشکان و مشکلات در حوزه پیوستن به سامانه امتا برای تعدادی از کسب وکارها و مشکلات مربوط به فعالیت برخی روانشناسان به سبب نداشتن پروانه مطب و تنوع نهادهای اعطا کننده مجوز نیز از دیگر چالش های این حوزه عنوان شد. از آن جا که ساماندهی کسب وکارها نیازمند شناسایی و رفع موانع موجود در راه اخلاقی بودن آنها است، مقرر است چالش های اخلاقی کسب وکارهای این حوزه برمبنای مطالعات انجام شده و مصاحبه های انجام شده با ذی ربطان شناسایی شده و در قالب گزارش عصر فضای مجازی در اختیار مسئولان و نهادهای مربوط جهت انجام اقدامات مناسب قرار گیرد. در آخر این جلسه، شرکتها درخواست حمایت داشته و ابراز امیدواری کردند که سند مذکور منجر به سنگ اندازی در راه کارهای آنها نشود.