شرکت مخابراتی راجرز کانادا روز یکشنبه اعلام نمود طی سه سال آینده ۱۰ میلیارد دلار کانادا (معادل ۷٫۷۴ میلیارد دلار) در حوزه هوش مصنوعی و آزمایش و نظارت بیشتر سرمایه گذاری خواهدنمود.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، این سرمایه گذاری تنها چند هفته بعد از وقوع مشکلات شدید شبکه ای که موجب اختلال های بی سابقه مخابراتی در سراسر کانادا شد، رخ می دهد.
تونی استافیری، مدیر اجرائی راجرز گفت این اپراتور مخابراتی پیشرفت هایی در حوزه عقد توافق نامه رسمی بین اپراتورها برای تغییر خودکار تماسهای ۹۱۱ به شبکه های یکدیگر – حتی در صورت قطع شدن شبکه هر شرکت مخابراتی – داشته است.
وی اضافه کرد: این شرکت بطور فیزیکی خدمات بی سیم و اینترنت را برای ایجاد یک شبکه “همیشه فعال” از هم جدا می کند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان باردیگر با قطعی خدمات تلفن همراه و اینترنت مواجه نشوند. مقرر است جزییات سرمایه گذاری این شرکت در زمینه هوش مصنوعی نیز به زودی ایجاد شود.
در اوایل ماه جاری، این اپراتور که حدود ۱۰ میلیون مشترک بی سیم و ۲.۲۵ میلیون مشترک خرده فروشی اینترنت دارد، با مشکلی مواجه گردید که نزدیک به ۱۹ ساعت به طول انجامید و خدمات گوناگون عمومی از پروازها تا تماسهای بانکی و اضطراری با شماره ۹۱۱ پلیس را مختل کرد.
دولت کانادا همین طور دستور تحقیقاتی را صادر کرده و از شرکت های مخابراتی خواسته است تا ظرف ۶۰ روز با توسعه پروتکلهای ارتباطی بمنظور اطلاع رسانی بهتر به مردم در مورد اختلال های احتمالی موافقت کنند.