یك نماینده مجلس در گفت وگو با روش سئو: مجلس باید برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند پروتکل تعیین کند

به گزارش روش سئو، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: ما باید تهدیدها و فرصت ها در فضای مجازی را شناسایی کرده و برمبنای شرایط، پروتکل هایی برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند مشخص نماییم.

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت اجرای حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، بیان داشت: غوغای فضای مجازی و بمباران افکار عمومی توسط کاربران فضای مجازی یک موضوع قابل قبول برای آحاد مردم و مسئولان کشور است و همه می دانند که فضای مجازی متفاوت از هر پدیده ای تأثیرگذار است.
وی افزود: فضای مجازی در همه ابعاد جامعه شامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار است، بدین سبب توجه به بخش فضای مجازی باید در اولویت برنامه ریزی های راهبردی مسئولان کشور باشد.
نماینده مردم آبادان در مجلس اشاره کرد: ما اساسا راه حل مقابله با سوءاستفاده کنندگان از فضای مجازی را دنبال می کنیم؛ باید از هر گونه خلاقیت و ابتکار در حوزه فضای مجازی و پدیده های آنکه روز به روز ممکنست متفاوت با گذشته باشد، استقبال کرد.
سادات ابراهیمی افزود: بهتر است با پیشرفت فضای مجازی، ما این حوزه را بومی سازی نماییم و خطوط قرمز را در نظر بگیریم و این بخش را به جهت چند ابهام تحت تاثیر قرار ندهیم؛ ما باید تهدیدها و فرصت ها در فضای مجازی را شناسایی کرده و برمبنای شرایط، پروتکل هایی برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند مشخص نماییم.
وی افزود: خوشبختانه درخت تنومند انقلاب اسلامی بعد از چهل و اندی سال، همچنان قوی و مستحکم بوده و تحت تأثیر تعدادی از تهدیدات فرهنگی دشمن قرار نخواهد گرفت، منتهی نیاز داریم که یک برنامه راهبردی مشخص و عملیاتی و منطبق با شرایط سنتی، بومی و فرهنگی ما هم ایجاد شود.
سادات ابراهیمی اضافه کرد: کشورهای دیگر هم در این زمینه قوانین خاص خودرا دارند و در حقیقت محدودیت هایی جهت استفاده از فضای مجازی دارند، بدین سبب امیدواریم با همکاری دولت و مجلس نگاه جدی و جدیدی در بهینه سازی فضای مجازی به دور از افراط و تفریط داشته باشیم.